+45 23 28 54 30

Målgrupper

Naturkraft tager som udgangspunkt afsæt i den målgruppeformulering, som anvendes af Visit Denmark, og som sigter mod segmentet Sjov, Leg og Læring samt Det Gode Liv. Men fordi vi ved, at alle oplever og lærer forskelligt, arbejder vi i tilknytning til dette målgruppeperspektiv med en differentieret målgruppetilgang, som grundlæggende fokuserer på de besøgendes motivation for at lære og opleve. Naturkraft tilbyder en bred palette af oplevelser, og formålet med at inddrage en differentieret tilgang til målgrupperne Sjov, Leg og Læring og Det Gode Liv er at sikre, at Naturkraft har noget at byde på for alle. Ved at imødekomme de besøgendes motivation kan vi opnå større kundetilfredshed med øget mulighed for genbesøg og ikke mindst øget læring.

 

Traditionelt opererer man i kultursammenhænge med en distinktion mellem attraktioner på den ene hånd og oplevelsescentre på den anden hånd. I attraktionerne er den sjove oplevelse i centrum, mens læringen er drivkraften i oplevelsescentrene. Men det ene behøver ikke udelukke det andet. I Naturkraft ønsker vi at kombinere de to oplevelsesformer og gøre den sjove oplevelse til grundlaget og motivationen for læringen, så helhedsoplevelsen rummer begge aspekter. Derfor kalder vi os et videns baseret oplevelsesunivers.